تولید مونو آمونیوم فسفات ایرانی (MAP)

کاربرد مونو آمونیوم فسفات در کشاورزی

تولید مونو آمونیوم فسفات ایرانی (MAP):

مونو آمونیوم فسفات یکی از مهمترین ترکیبات شیمیایی به شمار می رود که کاربرد اصلی آن استفاده در صنعت کشاورزی به عنوان کود می باشد.

این ماده شیمیایی به صورت صنعتی نیز مورد استفاده می گیرد مونو آمونیوم فسفات صنعت کشاورزی بیشتر به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرد.

وظیفه اصلی این کود جبران کمبود نیتروژن و فسفر در خاک می باشد و همچنین باعث بهبود کیفیت محصولات کشاورزی می شود.

استفاده از مونو آمونیوم فسفات در صنعت کشاورزی یکی از بهترین روش ها جهت تولید کود در این صنعت به حساب می آید که امروزه در سراسر دنیا مرسوم می باشد.
کمبود نمک و اکسیژن موجود در خاک به وسیله مونو آمونیوم فسفات قابل جبران است.

خواص و ویژگی های مونو آمونیوم فسفات:

این ماده به صورت دانه های گرانولی و سفید رنگ و محلول در آب است.
این کود نه تنها یک منبع کارآمد برای فسفر به شمار می رود بلکه جذب فسفر طبیعی موجود در خاک را برای گیاه سهولت می بخشد و درصد دریافت آن را افزایش می دهد که دلیل آن آمونیوم موجود در این کود می باشد که PH را در ناحیه ریشه کم می کند و در نتیجه دسترسی فسفر افزایش می یابد.
این کود به عنوان یک سورس خیلی کارآمد فسفر ابتدای فصل رشد، وقتی که در دسترس بودن فسفر برای استقرار سیستم ریشه نیاز می باشد، توصیه می شود.
می توان این کود را در مخزن با کودهای دیگر مخلوط کرد تا نیازهای غذایی محصول را در طول چرخه رشد برآورده کند.
توجه: این کود با کلسیم و منیزیم نباید ترکیب شود.

کاربرد مونو آمونیوم فسفات در کشاورزی:

نیتروژن و فسفر از عناصر حیاتی مورد نیاز برای رشد گیاهان هستند. وجود مقدار مناسب از این ترکیبات در خاک سبب افزایش مقاومت گیاه در برابر شرایط محیطی نامناسب، افزایش جوانه زنی و ریشه زایی و همچنین بهبود کیفیت میوه خواهد شد.
مونوآمونیوم فسفات باانحلال در خاکهایی با رطوبت کافی میتواند این دو عنصر مهم را در اختیار گیاه قرار دهد. نیتروژن موجود در آن به فرم آمونیوم است که دارای پایداری مناسبی بوده و می تواند مدت زمان بیشتری در دسترس گیاه قرار گیرد.
pH این کود اسیدی است و وجود آن در خاک سبب کمک به جذب باقی عناصر مفید خواهد شد؛ علاوه بر این با خاصیت بافری خود می تواند pH خاک را ثابت نگاه دارد.
استفاده از این کود در خاکهای خنثی یا قلیایی مناسب است. فرم گرانولی مونوآمونیوم فسفات از طریق ترکیب با لایه های سطحی خاک و فرم پودری به حالت محلول در سیستمهای آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

تغذیه برگی:

محلول پاششی این کود در تامین فسفر در مواقعی که گیاه نیاز به پاسخ سریع دارد و به شدت دچار کمبود باشد موثر است.
این روش باید به عنوان یک روش تکمیلی برای استفاده از فسفر خاک در نظر گرفته شود. غلظت محلول های را می توان با توجه به سن برگ افزایش داد.

سازگاری مونو آمونیوم فسفات:

مونو آمونیوم فسفات با اکثر سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی سازگار است. البته نباید آن را با کودهای کلسیم یا منیزیم مخلوط کرد.
توصیه می شود سازگاری مخلوط مورد نظر خود را با تهیه نمونه ای از مواد در غلظت های توصیه شده تایید کنید تا احتمال واکنش مضر را رد کنید.
این مخلوط باید قبل از درمان تجاری روی ناحیه کوچکی اسپری شود تا بررسی شود که آیا اثر نامطلوب رخ می دهد یا خیر.
برای اطلاع از قیمت و موجودی مونو آمونیوم فسفات با شرکت الوند شیمی نصر تماس بگیرید.

زمان مصرف کود مونو آمونیوم فسفات:

کود باید با توجه به نسبت و زمان چرخه محصول مورد استفاده قرار گیرد. این کود از مرحله اولیه کشت تا مرحله قبل از گلدهی قابل استفاده است.
می توان از آن به دو روش آبیاری قطره ای، اسپری برگی و همچنین برای درمان ریشه استفاده کرد.
برای درمان ریشه باید حدودا 10 گرم کود را در هر لیتر آب استفاده شود.
دوز توصیه شده کود به روش آبیاری قطره ای باید حدود 1.5 تا 2 گرم NPK باشد که با توجه به نوع محصول و خاک با هر لیتر آب مخلوط شود.
نکته مهم: روش های ذکر شده به صورت متوسط بوده و با شرایط اقلیمی ، شرایط خاک و … مرتبط است.
هنگام مصرف کود به روش اسپری برگی باید از فسفات مونو آمونیوم (12-61-0) 30-40 روز پس از کاشت تا مرحله قبل از گلدهی به نسبت 0.5-1.0 درصد 2-3 بار در فاصله 15-10 روز استفاده شود.

سایر موارد استفاده از مونو آمونیوم فسفات:

استفاده از مونو آمونیوم فسفات در آتش نشانی مونو آمونیوم فسفات در برخی از کپسول های آتش نشانی و یا مواد قابل استفاده جهت خاموش کردن آتش به کار می رود.

تولید کننده مونو آمونیوم فسفات:

کارخانه الوند شیمی نصر تولید کننده مونو آمونیوم فسفات می باشد. این محصول در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می شود.
 برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این محصول پر کاربرد می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

خرید مونو آمونیوم فسفات:

برای خرید یا استعلام قیمت مونو آمونیوم فسفات با کارشناسان فروش الوند شیمی نصر تماس بگیرید کمبود نمک و اکسیژن موجود در خاک به وسیله این کود جبران می شود.
خواص و ویژگی های مونو آمونیوم فسفات این ماده به صورت دانه های گرانولی و سفید رنگ و محلول در آب می باشد.

کود مونو آمونیوم فسفات:

یکی از پر کاربردترین و اساسی ترین موارد مصرف مونو آمونیوم فسفات استفاده آن به عنوان کود می باشد. این کود با جبران کردن کمبود های خاک از جمله نیتروژن و نمک سبب افزایش کیفیت خاک می شود.
این کود به صورت دانه ای می باشد و محلول در آب است. این کود که آن را کود npk هم می نامند به شدت مناسب خاک های خنثی می باشد.

قیمت مونو آمونیوم فسفات به همراه آنالیز:

آنالیز مونو آمونیوم فسفات:

کل نیتروژن (N) 12% نیترات نيتروژن N-(NO3) 0% نیتروژن آمونیوم (N-NH4) %12 نیتروژن اوره (N-NH2) 0% اسید فسفریک (P2O5) %61 رطوبت %0.03 PH (در 1-3 درصد مواد معدنی وآب) 4.0 حلالیت 365 (گرم/لیتر در 20 درجه سانتیگراد آب) کریستال سفید رنگ
تولید مونو آمونیوم فسفات ایرانی
تولید مونو آمونیوم فسفات ایرانی

اطلاعات بیشتر:

برای خرید مواد شیمیایی با کارخانه الوند شیمی نصر تماس بگیرید.
تلفن های تماس :
☎️ : 02177094071
📱 :  09128502195
📧 : info@alvandchem.com
همچنین میتوانید از طریق واتس آپ با شماره 09128502195 در تماس باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *