فروش مونو آمونیوم فسفات ایرانی (MAP)

فروش مونو آمونیوم فسفات (MAP)

فروش مونو آمونیوم فسفات ایرانی (MAP):

 

کود مونو آمونیوم فسفات (MAP):

کود مونو آمونیوم فسفات از کودهای شناخته شده در صنعت کشاورزی به شمار می رود. در حقیقت مونو آمونیوم فسفات، پراستفاده ترین کود در مزارع و صنعت کشاورزی می باشد.
خصوصیات فیزیکی و شیمیایی کود فسفات آمونیوم از جمله حل شدن فوری در آب و pH نسبتا اسیدی، آن را تبدیل به کود مناسب برای خاک های آهکی کرده است.
جهت حفظ باروری و بهره‌ وری خاک، جلوگیری از تخریب خاک و تامین مواد مغذی برای محصولات زراعی و کشاورزی از کودهای کشاورزی در خاک استفاده می شود.
استفاده از کود فسفات آمونیوم، یکی از این موارد است. ما به معرفی کود مونو آمونیوم فسفات، روش تولید و قیمت آن و مزایای استفاده از این کود پرداخته ایم.
کودهای شیمیایی مواد مغذی مورد نیاز را برای رشد و نمو گیاهان فراهم می کنند.
گیاهان با جذب آب و مواد مغذی، دی اکسید کربن از هوا و انرژی حاصل از خورشید رشد می کنند، میوه و محصول می دهند.
جدا از کربن، هیدروژن و اکسیژن، که در مجموع 90-95 درصد از ماده خشک همه گیاهان را تشکیل می دهد، سایر مواد مغذی مورد نیاز گیاهان اساساً از خاک هایی که در آن رشد می کنند، به دست می آید.
این مواد مغذی اولیه و مورد نیاز، نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند.
مواد مغذی ثانویه کلسیم، منیزیم و گوگرد است. علاوه بر این، گیاهان به مقادیر بسیار کمتری به مواد مغذی دیگر نیز احتیاج دارند.
آنها به عناصر ریز مغذی شامل بور، کلر، مس، آهن، منگنز، مولیبدن و روی نیاز دارند. کود فسفات آمونیوم (MAP) یک منبع گسترده از فسفر و نیتروژن است.
این دو عنصر از ماده تشکیل دهنده ی متداول در صنعت کشاورزی و صنعت کود هستند.
هم چنین این کود، دارای بالاترین مقدار فسفر در هر کود جامد معمولی است.
نام دیگر فسفات آمونیوم، فسفات دی هیدروژن آمونیوم (ADP) است. فسفات آمونیوم یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی (NH4) (H2PO4). است.
در واقع فسفات آمونیوم، نمک آمونیاک و اسید فسفریک است که در ترکیب آن دو اتم هیدروژن قابل تعویض وجود دارد.

مصرف در کشاورزی مونو آمونیوم فسفات:

مونو آمونیوم فسفات مدت زمان زیادی است که به عنوان یک کود با اهمیت در صنعت کشاورزی استفاده می شود.
این ماده در خاکی که به اندازه کافی رطوبت دارد به سرعت حل می شود و آمونیاک و اسید فسفریک که برای رشد گیاهان بسیار موثرند را در اختیار گیاه قرار می دهد.
PH اطراف محل مورد استفاده این کود نسبتا اسیدی است بنابراین منو آمونیوم فسفات برای خاک های خنثی یا با pH قلیایی بسیار مفید است.
سطح پایین نیتروژن موجود در مونو آمونیوم فسفات آنرا به یک کود “استارتر” مفید تبدیل کرده است و از آنجاییکه هیچ آمونیاک آزادی در آن وجود ندارد خطر آلودگی جوانه ها به حداقل می رسد.

کاربردهای مونو آمونیوم فسفات چیست:

این ترکیب همچنین جزئی از پودر ABC در برخی از مواد شیمیایی اطفاء حریق است. مونوآمونیوم فسفات یک ماده نسبتا غیر سمی و محبوب برای تولید کیت های اسباب بازی به رنگ های مختلف است که با قرار گرفتن در آب به اشکال مختلف تبدیل می شوند.
مونو آمونیوم فسفات یک کود معدنی پیچیده، بسیار غلیظ، دهیدراته و محلول در آب است. این ماده جاذب رطوبت نیست و حاوی دو ماده مغذی اصلی نیتروژن و فسفر است که برای رشد گیاهان بسیار ضروری هستند.
مونو آمونیوم فسفات به عنوان کود برای انواع خاک ها و محصولات زراعی مناسب می باشد به این دلیل که دارای خواص کودهای سریع فسفری است و با حرکت آهسته فسفر در خاک امکان جذب این عنصر را برای مدت طولانی فراهم می کند.
این کود برای تیمار خاک قبل از کاشت همه سبزیجات، میوه ها و گل و گیاهان استفاده می شود.
این ماده در انبارهای سرپوشیده، سرد و خشک نگهداری می شود و گرم کردن و مخلوط کردن آن با آب مطلوب نیست.
این کود به صورت بسته بندی شده در کیسه های ۵۰ و ۵۰۰ کیلوگرمی تولید و عرضه می شود.

فواید مصرف مونو آمونیوم فسفات در کشاورزی:

مونو آمونیوم فسفات در کشاورزی باعث افزایش فشار داخلی سلول‌های گیاه و افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس و بیماری ها می شود.
این ماده رشد جوانه ها را تحریک می کند و هنگامی که گیاهان در شرایط نامساعد ( دمای پایین، نور ناکافی) قرار دارند باعث شکوفا شدن و افزایش اندازه میوه می شود.
این مسئله ویژگی های کیفی میوه ها (محتوای قند، رنگ، قوام، ماندگاری در انبار) را بهبود می بخشد.
این کود به طور کامل توسط گیاهان جذب می شود و اجازه نمی دهد مواد بالاست( Ballast) موجود در خاک باعث کاهش باروری خاک شود.
فرم شیمیایی فسفر موجود در منو آمونیوم فسفات به صورت مولکول هایی با زنجیره های بلند است که علاوه بر تسهیل جذب آن توسط گیاهان، فرآیندهای غیرفعال کردن فسفر در خاک را مهار می کند.
منو آمونیوم فسفات کیفیت ذخیره سازی و حمل و نقل خوبی دارد و حین کارکردن گرد و غبار تولید نکرده و تمایل به چسبیدن و تشکیل توده ندارند.

مونو آمونیوم فسفات ایرانی:

مونو آمونیوم فسفات ایرانی یکی از انواع این محصول شیمیایی در بازار ایران است. که مشتریان محترم می توانند با قیمت مناسب تر و با سرعت آن را خریداری کرده و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار دهید.

خواص فیزیکی مونو آمونیوم فسفات چیست:

این محصول از طریق خنثی سازی آمونیاک با اسید فسفریک ایجاد شده و نمکی تک پایه، دو پایه و سه پایه تولید می گردد. همچنین این محصول سبب تولید کریستال به صورت سوزنی شکل خواهد گردید و این در حالی است که بلورهای دانه تر و ریز تر تولید خواهد شد.
مونو آمونیوم فسفات به سه صورت آمونیوم به شکل ناپایدار بوده و از انحلال پذیری پایینی برخوردار می باشد.

ایمنی:

در صورت تماس این ماده شیمیایی با پوست یا چشم محل مورد نظر به مدت 15 دقیقه کاملا شستشو داده شود.
هنگام کار استفاده از عینک محافظ و دستکش الزامی است
در محل نگهداری این ماده شیمیایی از تهویه مطلوب استفاده شود.
به منظور ذخیره سازی طولانی و حمل و نقل مونو آمونیوم فسفات، برای جلوگیری از جذب رطوبت این ماده, باید نوع بسته بندی مهر و موم باشد.

اطلاعات بیشتر:

برای خرید مواد شیمیایی با کارخانه الوند شیمی نصر تماس بگیرید.
تلفن های تماس :
☎️ : 02177094071
📱 : 09128502195
📧 : info@alvandchem.com
همچنین میتوانید از طریق واتس آپ با شماره 09128502195 در تماس باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *